キース・リチャーズの自伝「Life」はビジネスの教科書でもあるらしいーーEconomistに言わせると...

FEW people will read Keith Richards' book, "Life", for its insights on business. There are far more exciting things to learn about. Where did Mr Richards first have sex with Anita Pallenberg? (In the back of his Bentley, somewhere between Barcelona and Valencia, apparently.) What are his reflections on the mayhem at the Altamont concert? ("If it hadn't been for the murder, we'd have thought it a very smooth gig.") How did he survive all those years of self-medication? (He took the finest heroin and cocaine, and avoided "Mexican shoe-scrapings".)
But "Life" does nevertheless throw light on one of the most intriguing problems in business--how to keep a creative partnership alive. The music business" is one of the sleaziest businesses there is", Mr Richards argues, only one step above gangsterism. Most partnerships, from Lennon and McCartney on down, are destroyed by a lethal cocktail of ego, greed and lust. But, for all their ups and downs, Keith Richards and Mick Jagger have been in business together for half a century.

 ローリング・ストーンズキース・リチャーズの自伝「Life」が出版されたが、これってビジネス書として読んでも学ぶべきものがあるらしい。そんな話を英Economistが書いている。この記事、冒頭のところしか読んでいないが、確かに今マネジメントで一番重要と言われているクリエティブな人たちがいかに気持よく長い間、一緒に働き、そして成果も上げていくかという課題について、ローリング・ストーンズキース・リチャーズミック・ジャガーの関係は参考になるかも。個性の強い人たちが価値を創造するわけで、これからのビジネスピープルにとってはクリエティブなチームワークを知るうえで必読書かな。英語で読むのはしんどいし、どこか翻訳・出版してくれないだろうか。アマゾンを見たら、まだ邦訳の告知はないようだった。

Life

Life

【2011年5月21日追記】
 本屋さんに行ったら、待望の邦訳が出ていた。
ライフ

ライフ