ビジネスウィークは、ブルームバーグの傘下に

McGraw-Hill Cos. agreed to sell BusinessWeek to Bloomberg L.P., marking the growing media ambitions of its new owner and a retreat for McGraw-Hill after 80 years of owning of the business magazine. The purchase price wasn't disclosed, but people familiar with the matter say Bloomberg agreed to pay nearly $5 million and take responsibility for more than $10 million in liabilities, including severance for BusinessWeek staffers who might lose their jobs.

 売りに出ていた米国を代表する名門老舗ビジネス誌「ビジネスウィーク」は、新興・電子メディアのブルームバーグの手に落ちた。赤字だったみたいだから、二束三文だったみたいだなあ。AOLのタイム・ワーナー買収ほどではないけど、電子が神を飲み込んでいくということなんだろうか。電子は紙が好きと言ったほうがいいのかな。AOLタイムワーナーの新旧メディア合体は、絵に描いた餅に終わったが、今度はビジネスという限定された分野だけに、もうちょっと筋がいいだろうか。